V dnešní době mnoho z nás používá ke komunikaci s bankou především internetové bankovnictví. Je to výhodné – nemusí nikam chodit pokaždé, když potřebují někam poslat peníze nebo i jen zjistit stav svého účtu. Avšak vzhledem k tomu, že se často jedná o veškeré úspory daného člověka, jelikož se bezhotovostní platby u nás značně podporují, je jasné, že musí být také dobře zabezpečeny. A to se týká i přístupu k účtu přes internet. Rozhodně není dobré riskovat, že se nějaký člověk jednoduše do systému nabourá a peníze ukradne. Proto se nejčastěji používá takzvané dvoustupňové zabezpečení, kdy je potřeba dvou rozdílných potvrzení na dvou různých místech, že se jedná skutečně o vás.
Nejčastěji se jedná o heslo, které zadáte na počítači na webové stránce firmy a kód, který vám následně přijde v SMS. Tak je zajištěno, že bez mobilního telefonu se do banky zkrátka nepřihlásíte. I kdyby vám tedy někdo ukradl počítač nebo se vám do něj naboural a zjistil heslo k vaší bance, stejně by mu to nebylo nic platné. Tento systém se zdá jako neprůstřelný. Přeci jen, že by nám někdo ukradl počítač či jen heslo a zároveň i mobilní telefon je značně nepravděpodobné. Přesto i zde najdeme slabiny, kterých dokážou někteří lidé využít. A je dobré o nich vědět.
Nejčastěji vše probíhá tak, že vám zavolá neznámé číslo, kde se volající představí jako zástupce vaší banky. A protože je s vaším účtem nějaký problém, je nutné provést nějaká ověření, aby nedošlo ke ztrátě vašich peněz. Proto vás požádají, abyste jim nadiktovali číslo účtu, heslo a následně i ověřovací kód, který vám přijde na mobil. Jde samozřejmě o podvod, jak z vás vylákat peníze. Podobně tomu může být, když zavoláte na číslo, které se objeví u hlášení, že máte v počítači virus. V tomto případě se s vaším počítačem dálkově spojí, nechají vás se přihlásit do banky a následně vám peníze jednoduše ukradnou. Rozhodně zde tedy zachovávejte veškerou opatrnost a nikomu žádné své údaje nesdělujte. Nikdy totiž nevíte, kdo na druhé straně sedí.