Před několika lety jsem si pořídil svůj první chytrý telefon. Měl jsem z něj ohromnou radost, protože šlapal jako hodinky a stal se skutečným pomocníkem. Pocházím ale z tzv. „staré školy“, zažil jsem dobu, kdy žádné mobilní telefony neexistovaly ani u nás a ani ve světě, a my jsme doma neměli dokonce ani pevnou telefonní linku, a tak jsem byl mnoho let zvyklý na docela obyčejný papírový zápisník. Byl zhotoven v malém formátu, přibližně A6 a zapisoval jsem si do něj různé postřehy, nápady a úkoly, co je zapotřebí provádět v areálu rodinného domu. Když jsem se společně s mobilním telefonem a se zápisníkem přestěhoval do městského bytu, zápisník i mobil mi dělaly společnost, ale jednoho dne jsem upustil mobil na zem.

Upadl sice jen na koberec z malé výšky, ale tak nešťastně, že přestala zcela fungovat pravá polovina dotykového displeje. V tu ránu byl mobil takřka k ničemu a neměl jsem přístup do většiny programů, protože mi to levá polovina displeje neumožnila. Papírový zápisník mi na zem také občas upadl, ale ten stačilo vzít do ruky a začít jej používat, jako by se nic nepřihodilo. Tímto vám chci jen naznačit, že spoléhat se na mobil za všech okolností na sto procent se nevyplácí.

Mnohem větší spolehnutí je na záznam dat v papírovém bloku. Vyplatí se jej mít spolu s propiskou u sebe v cestovním zavazadle a když si potřebujete něco důležitého poznamenat, neměl by to být žádný problém. Papírový reklamní blok lze opatřit potiskem a využít jej jako jeden z originálních reklamních předmětů zákazníkům v e-shopech nebo třeba na školeních zaměstnanců firem. Několik školení jsem jako zaměstnanec velké firmy zažil a na některých jsme dokonce obdrželi krásné reklamní dárky. Papírový zápisník by spolu s propiskou nebo sadou pastelek mohl být také pěknou drobností, co potěší mysl už jen tím, že někomu na vás záleží a nejste pro něj jen předmětem zisku.